Çarşamba, Şubat 13

Bi cheesecake yaptım ama resmini çekmedim hala. az biraz kaldı ama çekemedim işte fırsat olmadı. ama buraya tarifini yazmalıyım ki unutmayalım.. çünkü bi kaç blogdan bişiler karıştırdım kafama göre. yiyenler ıı limonmş diyolar ama. ben seviyorum limonlu şeyleri. neyse... tarifi yazalım sonra resmi eklerim..

Taban için ;
2 paket burçak, 4 yemek kaşığı tereyağı,(eritmiorum artık. robotun içine ekliyorum daha üzel oluyor.)

aslında nedeni yağ eritmekten nfret ediyor olmam. böyle cezve bi acayip oluyor. sonra temizlenmiyor falan.benmari usulu olabilir ama o da uzun iş. zaten bu yüzden başıma nler gelmiştiii.. ben herşeyi mikrodalgaya koyan biri olarak tereyağını da koydum eriri elbet diyerek. evet eridi. ama paat diye bi sesle beraber. açtığımda kapağı yağ yoktu. mikrodalganın heryerinden yağlar fışkırıyodu. dışı içi heryeri. ıy.. temizlemiş olsamda gene yağlıydı. uzun zaman çıkaramadım yağını. ama yağ hariç herşeyde sonuç mükemmel :)
nerde kalmıştık :)

*2 paket labne
*1 paket krema
*1/3 su bardağı taze sıkılmış limon suyu
*1 çay kaşığı vanilya
*1 bardaktan biraz fazla şeker
buların hepsini karıştırıyoruzz.ve bi limonlu krema yapıyoruz.
limonlu krema için ;
1,5 çay kaşığı limon kabuğu rendesi

6 yemek kaşığı limon suyu
1yumurta
yarım su bardağından biraz az toz şeker
2 yemek kaşığı tereyağı, küçük parçalara bölünmüş
Limonlu krema için limon kabuğunu, limon suyunu, yumurtayı, yumurta sarısını, ve şekeri bir kapta karıştırın. Kabı kaynar su dolu bir kabın içine yerleştirin ve orta ateşte 5 dakika boyunca karıştırarak pişirin. (benmari usulü) Yağı ekleyip 7 dakika daha karıştırın. Kabı ateşten alıp en az yarım saat soğutun. Servis yapmadan önce cheseecake'in üzerine yayın.(limonlu krema portakal ağacından)

işte böle... güzel oldu ama. gerçek...

Hiç yorum yok:

 
web analytics
nolmuş?