Cuma, Mart 14

Yeni yine yeniden bir misafir daha. Gerçi yabancı değil ablamlar,abim, meldalar falan. ama olsun gene düşünmek lazım. :) menumu oluşturdum. hala bi eksik var diye düşünüyorum ama bulamdım. yiğenim benden patlıcan istediğinden ona göre şekillendirdim menumu. bakalım güzel olur inşlh herşey.yemek ve temizliğe başlamadan önce bi gelip son olayları yazayım dedim.







Farkındasınızdır artık bahar gelmiş gibi. dün yağmur yağdı ama, 2 gün önce sabah kalkıp mutfakta şu görüntüyü görünce nasıl mutlu oldum anlatamam. bu mevsimde bu evde hiç olmadığımdan çok sevindim. hemen mutfak camımın karşısında bi ağaç varmış ve çok da güzel bembeyaz çiçek açıyormuş meğer. çok sevindim işte sabah sabah...









Sonra dün...








akşamdan soyduğumuz fakat oldukça kötüleşmiş olan muzlarla ne yapacağımı düşündüm ve bi kek yapmaya karar verdim. tabii ki uzun zamandır aklımda olan cafe fernando ki muzlu keki yapacaktım. ama içinde gözüken değil de hamura katılanı denemek istedim. pişerken fazla karıştırmadığımı ve içinin yumuşak kalıp kötü olacağını düşündüm ama yanımışım.birdaha hatta milyonlarca kez yapılabiecek güzellikte bi kek oldu. o sırada arkadaşım emel aradı. geçen hafta bana gelip mutfaktan çıkmayıp bişiler yapmıştık bu seferde bana gel dedi. e tabi hazır kek de yapmışken kekimin yarısını alıp hemen çıktım. tabi kek oldukça sıcakken.. kapının önünde ayakkabılarımı bağlarken üst komşumun kızlar okul için çıktılar kapıdan. hepsi beraber uu bu koku ne. ne güzel kek galiba falan dediler. çok utandım :) sonra merdivenden inerken aşağıdan geliyomuş dediler bide:) sonra bende dışarı çıktığımda kızlara bi gün gelinde kek yapıp yiyelim dedim. ayıp oluyor böyle güzel kokunca da :) he bu arada kek gerçekten süper koktu.

sonra emele giderken cafe fernandonun bu kekin nutella ile ne kadar güzel gittiğini söylediği aklıma geldi. bi alayım bakalım nutella dedim. çok abartılacak bi güzellik olmayacağını düşünmüştüm ama... gerçekten zaten süper olan kek daha da süperleşti. bu tarif benim favorim olacak gibi. :) bide birşey düşündük. böyle günlerde olsun davetlerde kek fazla yenmez. o yüzden bu keki kare kare kesip üstüne nutella sürüp kürdan batırarak servis edilebilir. süslü bi kürdanla tabi. bence mükemmel olur. çok şey yapıldığında kekler böylelikle yenmiş olur. süper olur en kısa zamanda denicem inşlh. (tüh keşke ahmd ile meldaya gönderseydim)
Emele gittiğimde hep yeni birşey deniyoruz ya. bu sefer su böreği yaptık. anne o kadar büyük açar ki koaly zannediyordum. ufak şey büyüt büyüt yok olmuyor. oldukça zorlandık açarken. gerçi ben az büyütüp verdim emele. sonra suda haşladık, çıkardık duruladık falan derken. güzelcene pişirdik. hakkaten çok güzel oldu. elimize sağlık. bi dahakine ki bana gelecek ve crumble ile portakal reçeli yapmak istiyoruz. bakalım kısmet... portakal kabuğunun çok fazla işlemden geçmesi gerekiyormuş ama. olsun denicez. böyle kıvrık kıvrıkmış. bakalım. :)
sonra bi köfte tarifi aldım cumartesi yaparım diye. eve gelincede ahmd için denemek istedim. abdigör köftesi adı. araştırdım da doğu yemeğiymiş. hikayeside bi kadın varmış yemek yapamıyomuş. bigün bunu yapmış. kocasınında adı abdiymiş abdi gör demiş abdigör köftesi olmuş. bizler ahmdgör de diyebilriz tabi. ama göremedi o ayrı. yani gördü ama köfte şeklinde değil. okadar fazla yoğurulması gerekiyormuş ki meğer elinde pişmiş gibi olacakmış. bende az vakitte az yoğurmuşum:( suya haşlanması için bi attım ki.. hepsi dağıldı. neyse tadı güzel oldu ama fırın kabna döşeyip üstüne sarımsaklı yoğurt döküp kese kese yemiş olduk. ama güzeldi. ama bi daha yapamam sanırm.:)
cumartesi için süper bi pasta yapma girişimindeyim. bakalım inşlh güzel olur da. emelden aldım tarifi. inşlh beğnir bazı site sahipleri :P
ama beni rüyasında görmüş melda. kuru bi pasta getirmişim falan böle. hayır olsun...

6 yorum:

mermaid dedi ki...

Mer'ciiim!

Bugün buldum blogunu yemek zevkindeki bir yorumuna tıklayarak ulaştım:)
Çöktüm baştan sona okudum bi' seferde.
Hatırlar mısın bilmem, önceki renklerin varken, maviler yeşiller, okuyordum seni de, Mel'in nişan olayından bahsedince, tanışık olduğumuz çıkmıştı meydana.
:)
En sonki nişan yazını hatırlıyorum, sen evlenene kadar ben bile evlendim:)
Çoooooook sevindim yeniden yazmaya başlamana. Mel'in deyimiyle, çıtır gelinin bloguyum ya ben, seninki de benziyor benimkine.

Çoook sevindim sahiden.
Mutluluklar dilerim daha daha çok...

Sevgiler.

mermaid dedi ki...

bi de bir posta adresin yok burda:(
yazmak istiyorum da sana:)

mel dedi ki...

yazışın burdan ben bakmam.
:)

mermaid dedi ki...

kıskanma hemen yaw:)
ayrıca da bakabilersin:)

öptüm!

meyrâ dedi ki...

merve, o üstteki çiçek bizim getirdiğimiz değil herhalde di mi :) bu kadar yaşaması mümkün değil sanki :)

bi de ne çok misafirin geliyor, ALlah sabır versin :) bi de ne çok yeni şeyler deneme hevesin ve gücün var;) hiç bitmesin..

mer dedi ki...

sizin getirdiğiniz tabii ki. çok iyi baktım. çok şükür çok güzelleşti. arada bi kuruluk oluyor ama düzeliyor. camada koydum. nazarı değecek gelip geçenin korkuyorum :)

ya nerden anladın yeni şey deneme hevesimi. buraya yarısını bile yazmıyorum hevesimin. çok hevesliyim. bana bi mutfak verin bide bulaşıkları yıkasın biri. bense deneyim deneyim deneyim :p sonra deneyimli biri olayım :p

 
web analytics
nolmuş?